POLITYKA PRYWATNOŚCI
Aktualizacja 22 czerwca 2022
OCHRONA DANYCH
Tworzenie nowych rzeczy, zachowanie wartości, kształtowanie przyszłości. Jako wiodący dostawca materiałów i systemów budowlanych, firma Knauf spełnia swoje zobowiązania w zakresie odpowiedzialności za zrównoważone, oszczędzające zasoby działania w obszarach budownictwa, modernizacji i renowacji. Przywiązujemy również najwyższą wagę do ochrony Państwa danych. Dlatego szanujemy Państwa prywatność i chcemy, aby mogli nam Państwo zaufać w kwestii ochrony danych, tak samo jak w kwestii budownictwa. Dlatego chcemy w przejrzysty sposób poinformować Państwa o celach, dla których przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz czy i jak długo je przechowujemy. Ma to na celu umożliwienie Państwu samodzielnego decydowania o celach, w jakich możemy przetwarzać Państwa dane. Jeżeli nie życzą sobie Państwo, abyśmy przetwarzali Państwa dane, prosimy poinformować nas o tym, na przykład wysyłając email na adres: ochronadanych@knauf.com
Niniejsza Polityka Prywatności (wraz z innymi dokumentami, o których mowa w niniejszym dokumencie) określa podstawy, na jakich dane osobowe pozyskane od Państwa lub przekazane nam przez Państwo będą przez nas przetwarzane w związku z prowadzonymi przez nas procesami rekrutacji. Prosimy o dokładne zapoznanie się z całą polityką, aby zrozumieć, w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe.
Korzystamy z platformy (Teamtailor) jako Administrator danych w celu pozyskiwania kandydatów i zarządzania procesem rekrutacji („Usługa”).
Gdy odpowiadają Państwo na zamieszczone przez nas ogłoszenie o pracę, niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Gdy starają się Państwo o pracę za pośrednictwem portalu rekrutacyjnego lub podobnego dostawcy usług online, prosimy pamiętać, że dany portal może przechowywać Państwa dane osobowe. Wszelkie wykorzystywanie danych osobowych przez portale rekrutacyjne lub podobnych usługodawców będzie zgodne z ich polityką prywatności.
Administratorem Państwa danych osobowych - podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych w ramach niniejszej witryny internetowej jest odpowiednia spółka z Grupy Knauf – informacja na temat podmiotów należących do Grupy Knauf znajduje się na stronie internetowej: www.knauf.pl
W przypadku pytań dotyczących ochrony danych osobowych można kontaktować się, wysyłając maila na adres ochronadanych@knauf.pl.
PAŃSTWA DANE OSOBOWE
Cel i podstawy przetwarzania:
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2]. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
[1]Art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1320) (dalej: Kp) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U. 2018 poz. 2369);
[2]Art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kp w zw z. z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO). W przypadku danych określonych w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kp podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
[3]Art. 6 ust. 1 lit a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO;
[4]Art. 6 ust. 1 lit a RODO.
Informacje związane z rozmowami kwalifikacyjnymi: informacje, które przekazują nam Państwo podczas regularnych rozmów kwalifikacyjnych i/lub wywiadów wideo. Wyniki wykonanych przez Państwa testów w związku z procesem rekrutacji.
Dane techniczne: informacje dotyczące korzystania przez Państwa z Usługi (np. adres URL, z którego wchodzą Państwo na stronę poświęconą zatrudnieniu, adres IP, unikalny identyfikator urządzenia, język, system operacyjny itp.) - art. 6(1)(f) RODO.
Ankiety: Państwa wkład w ankiety, które możemy wykorzystać do celów badawczych, chociaż nie muszą Państwo na nie odpowiadać. W przypadku, gdy mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu Państwa danych osobowych, dokonaliśmy ogólnej oceny, w której zważyliśmy nasze uzasadnione interesy wobec Państwa interesów i praw, z wnioskiem, że nasze interesy nie przeważają nad Państwa interesami, art. 6(1)(f) RODO.
Dane, które pozyskujemy z innych źródeł
Jeżeli starają się Państwo o pracę lub kontaktują z nami za pośrednictwem swojego profilu w mediach społecznościowych takich jak LinkedIn, pobieramy Państwa dane osobowe z odpowiedniego profilu w mediach społecznościowych i synchronizujemy je z Usługą.
Usługa umożliwia nam pozyskiwanie danych od dostawców zewnętrznych i synchronizowanie ich z Usługą, co może obejmować Państwa dane osobowe, w celu lepszego zrozumienia Państwa dopasowania do konkretnej roli oraz rozwoju i doskonalenia Usługi.
Możemy również otrzymać Państwa dane osobowe od strony, która poleca Państwa jako kandydata na konkretne stanowisko lub ogólnie do naszej działalności.
Przetwarzanie danych w związku z wykonywaniem umowy lub przed zawarciem umowy: Jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia kroków na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, stosuje się art. 6(1)(b) RODO.
Kiedy pozyskujemy Państwa dane osobowe
Pozyskujemy Państwa dane osobowe, gdy:
• przekazują nam Państwo swoje podanie o pracę bezpośrednio na naszej stronie poświęconej zatrudnieniu lub za pośrednictwem swojego profilu w mediach społecznościowych, lub za pośrednictwem zewnętrznych portali rekrutacyjnych.
• kontaktują się Państwo z nami, aby być branym pod uwagę w przyszłych rekrutacjach i otrzymywać aktualizacje o ofertach pracy, bezpośrednio na naszej stronie poświęconej zatrudnieniu lub za pośrednictwem swojego profilu w mediach społecznościowych.
• kontaktują się Państwo z którymkolwiek z naszych pracowników za pośrednictwem Usługi.
• przekazują nam Państwo informacje w związku z procesem rekrutacji.
• przekazują nam Państwo informacje zwrotne w trakcie lub po zakończeniu procesu rekrutacji.
Przetwarzanie danych podczas korzystania z naszej strony internetowej
Jeżeli odwiedzają Państwo naszą stronę internetową bez rejestracji lub przekazywania nam informacji w inny sposób, przetwarzamy tylko te dane osobowe, które Państwa przeglądarka przekazuje na nasz serwer i które są technicznie niezbędne do prawidłowego wyświetlania naszej strony internetowej oraz zapewnienia jej stabilności i bezpieczeństwa. Są to na przykład następujące dane (dalej „dane logowania”):
- data i godzina dostępu
- URL strony odsyłającej
- pobierany plik
- ilość przesłanych danych
- informacja, czy pobranie danych zakończyło się sukcesem
- typ i wersja przeglądarki
- system operacyjny i wersja
- adres IP komputera, z którego uzyskano dostęp.
Dane wskazane powyżej są przetwarzane w następujących celach:
(1) zapewnienie sprawnej konfiguracji połączenia ze stroną internetową,
(2) zapewnienie komfortowego korzystania z naszej strony internetowej,
(3) zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności systemu oraz śledzenie prób nieupoważnionego dostępu oraz dostępów do serwera internetowego.
Dane logowania są przechowywane przez okres trzydziestu dni, a następnie usuwane.
Podstawą prawną jest uzasadniony interes. Mamy uzasadniony interes w zapewnieniu bezpieczeństwa i stabilności usługi telemedialnej oraz w obronie przed atakami cybernetycznymi i ich ściganiu.
Zebrane dane przekazujemy odpowiedzialnym działom wewnętrznym oraz innym spółkom należącym do Grupy Knauf lub zewnętrznym usługodawcom, wykonawcom (np. hosting, system zarządzania treścią) do przetwarzania zgodnie z niezbędnymi celami (do prezentacji strony internetowej i tworzenia treści).
Przetwarzanie danych w kontekście Państwa podania
Celem przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem Usługi jest identyfikacja i zatrudnienie odpowiednich kandydatów oraz komunikacja z kandydatami i ich ocena w oparciu o bieżące i/lub przyszłe potrzeby rekrutacyjne. Musimy zatem pozyskać Państwa dane osobowe, aby mogli Państwo ubiegać się o pracę lub kontaktować się z nami. Przetwarzamy tylko te dane osobowe, które są istotne dla procesu rekrutacji, a dane osobowe będą udostępniane tylko tym, którzy potrzebują ich do realizacji podanego celu.
Pozyskane od Państwa informacje wykorzystujemy do następujących celów:
• rozpatrzenie Państwa podania w odniesieniu do stanowiska, o które się Państwo ubiegają.
• rozpatrzenie Państwa podania w odniesieniu do innych stanowisk.
• komunikacja z Państwem w ramach procesu rekrutacji.
• uzupełnianie informacji pozyskanych od Państwa informacjami pochodzącymi od zewnętrznych dostawców danych.
• znalezienie odpowiednich kandydatów do obsadzenia wolnych stanowisk.
• pomoc w doskonaleniu Usługi.
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez 6 miesięcy.
Inne działania
Oferujemy różne sposoby, dzięki którym można się z nami skontaktować lub otrzymywać informacje o nowościach. W tym celu regularnie wymagane są dalsze dane, które musimy przetwarzać w celu świadczenia danej usługi.
Spotkania online
Grupa Knauf korzysta z usług zewnętrznych usługodawców w celu przeprowadzania spotkań online (konferencji telefonicznych, wideokonferencji, webinariów itp.). Podczas uczestnictwa w spotkaniu online przetwarzane są następujące kategorie danych osobowych:
- w celu obsługi technicznej: dane uczestnika, takie jak imię i nazwisko lub nazwa użytkownika, numer telefonu/adres email, zdjęcie profilowe (opcjonalnie), adres IP uczestnika, zdjęcie kamery/profilu; oznaczenie/temat spotkania, identyfikator spotkania, ewentualnie hasło, lokalizacja; dane tekstowe, audio i wideo, jeżeli uczestnik korzysta z funkcji czatu oraz mikrofonu i/lub kamery urządzenia końcowego.
- inne dane osobowe przekazywane przez uczestników spotkań online.
- co do zasady, spotkania online nie są nagrywane (rejestracja audio/wideo), chyba że wszyscy uczestnicy spotkania online wyrażą zgodę na nagrywanie przed jego rozpoczęciem.
Wydarzenia Grupy Knauf
Podczas rejestracji na wydarzenia Grupy Knauf przetwarzamy podane przez Państwa dane osobowe, takie jak nazwisko, adres, email i numer telefonu.
Celem przetwarzania danych jest obsługa Państwa rejestracji na wydarzenie, koordynacja i planowanie przebiegu wydarzenia oraz zapewnienie Państwu indywidualnego wsparcia w ramach wydarzenia.
Po Państwa seminarium dane będą przekazywane tylko wewnętrznie do właściwych działów w celu ich przetwarzania i zapewnienia wsparcia.
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6(1)(b) RODO, jeżeli Państwa dane są wymagane do realizacji wydarzenia.
Państwa dane zostaną usunięte, gdy nie będą już potrzebne do realizacji określonego celu.
Komunikacja ogólna
Przetwarzanie Państwa danych, takich jak imię i nazwisko, adres, email, podczas kontaktu lub interakcji z naszą stroną internetową lub jej treścią jest przez nas realizowane wyłącznie na podstawie Państwa zgody udzielonej zgodnie z art. 6(1)(a) RODO lub na podstawie art. 6(1)(f) RODO.
Naszym uzasadnionym interesem jest udzielenie odpowiedzi na Państwa zapytanie.
Przetwarzamy dane, które przekazują Państwo w tym kontekście i które mogą być dla nas dostępne w celu kontaktu i komunikacji z naszymi zainteresowanymi stronami oraz potencjalnymi zainteresowanymi stronami. Jest to również nasz uzasadniony interes.
Państwa dane zostaną usunięte, gdy nie będą już potrzebne do realizacji określonego celu.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji/profilowanie
Usługa umożliwia nam wybór odpowiednich kandydatów w oparciu o kryteria wyraźnie przez nas określone lub typowe w odniesieniu do stanowiska, o które się Państwo ubiegają. Proces wyszukiwania odpowiednich kandydatów jest automatyczny, jednak wszelkie decyzje dotyczące tego, kogo zatrudnimy na danym wolnym stanowisku, są podejmowane przez naszych pracowników. Proces ten odbywa się w oparciu o uzasadniony interes polegający na ułatwieniu rozpoznania kandydatów o wyższym potencjale zatrudnienia. Nie ocenia on kluczowych cech dotyczących danej osoby i jest całkowicie anonimowy. Nie stosujemy w pełni zautomatyzowanego podejmowania decyzji zgodnie z art. 22 RODO.
Udostępnianie danych
Przekazujemy Państwa dane administratorom Usługi oraz innym usługodawcom zewnętrznym (związanym z Usługą), którzy wykorzystują je wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami oraz do innych celów przewidzianych w prawie. Możemy również udostępnić Państwa dane osobowe organom władzy w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa lub wykonania prawomocnych decyzji.
Możemy również udostępniać Państwa dane w następujących okolicznościach:
dane osobowe mogą być udostępniane, gdy wymaga tego od nas prawo (i) w celu odpowiedzi na roszczenia dochodzone przeciwko nam lub w celu zastosowania się do procesu prawnego (na przykład wnioski o przedstawienie dowodów, wezwania lub nakazy); (ii) w celu realizacji i obsługi naszych polityk oraz umów z użytkownikami; (iii) w celu zapobiegania oszustwom, oceny ryzyka, prowadzenia dochodzeń, obsługi klienta, rozwoju produktów i usuwania błędów, w tym badania naruszeń naszych warunków lub umów z innymi podmiotami; lub (iv) w celu ochrony naszych praw, mienia lub bezpieczeństwa, jak również naszych użytkowników, partnerów biznesowych lub członków społeczeństwa.
Możemy również sprzedać, przekazywać lub w inny sposób udostępniać część lub całość swoich aktywów, w tym Państwa dane osobowe, w związku z fuzją, przejęciem, reorganizacją lub sprzedażą aktywów lub w przypadku upadłości. W takich okolicznościach podejmiemy komercyjnie uzasadnione starania, aby powiadomić naszych użytkowników, jeżeli ich dane osobowe będą miały zostać ujawnione lub przekazane i/lub podlegać innej polityce prywatności.
JAK PRZECHOWUJEMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE
Bezpieczeństwo
Podejmujemy odpowiednie środki, aby zapewnić bezpieczeństwo Państwa danych osobowych, w tym środki bezpieczeństwa mające na celu zapobieżenie ich przypadkowej utracie, wykorzystaniu lub dostępowi do nich w nieuprawniony sposób. Ograniczamy dostęp do Państwa danych osobowych do osób, które mają rzeczywistą potrzebę biznesową, aby uzyskać do nich dostęp. Osoby przetwarzające Państwa dane będą do tego należycie upoważnione i będą podlegać zobowiązaniom do zachowania poufności.
Gdzie przechowujemy Państwa dane osobowe
Jeżeli przebywają Państwo na terenie UE/EOG, dane, które od Państwa pozyskujemy i przetwarzamy za pomocą Usługi, są przechowywane wyłącznie w obrębie i na urządzeniach fizycznie zlokalizowanych na terenie UE/EOG lub w państwie trzecim uznanym za oferujące odpowiedni poziom bezpieczeństwa przez Komisję Europejską lub przez dostawców, którzy zawarli wiążące umowy w pełni zgodne z prawem w zakresie przekazywania danych do państw trzecich. Przekazując swoje dane osobowe, wyrażają Państwo zgodę na takie przekazywanie, przechowywanie lub przetwarzanie danych.
Jak długo przechowujemy Państwa dane osobowe?
Państwa dane będą przetwarzane tak długo, jak długo jest to niezbędne do celów związanych z danymi osobowymi i mamy podstawę prawną do ich przetwarzania, nie dłużej niż 3 lata od ostatniej aktywności. Dane osobowe przetwarzane ze zgodą jako podstawą prawną są przetwarzane tylko tak długo, jak ważna jest zgoda na takie przetwarzanie. Na Państwa pisemny wniosek skierowany do nas, Państwa dane osobowe zostaną usunięte w terminie do 1 tygodnia od momentu złożenia wniosku.
PAŃSTWA PRAWA
Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)
Mają Państwo prawo dostępu do danych osobowych przetwarzanych w Państwa sprawie. Państwa prawo dostępu do danych może być zazwyczaj wykonywane bezpłatnie; zastrzegamy sobie jednak prawo do pobrania odpowiedniej opłaty administracyjnej.
Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
Mają Państwo prawo zażądać od nas sprostowania wszelkich przetwarzanych przez nas danych osobowych, które są niedokładne lub wprowadzają w błąd.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO)
Mają Państwo prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli spełnione są określone wymogi prawne (patrz art. 18(1) RODO).
Prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO)
Mają Państwo prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych. Należy pamiętać, że mogą zaistnieć okoliczności, w których będziemy zobowiązani do przetwarzania Państwa danych osobowych, na przykład w celu obrony prawnej przed roszczeniami.
Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO)
Mają Państwo prawo do otrzymania swoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i nadającym się do odczytu maszynowego formacie (art. 20 RODO).
Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w oparciu o art. 6(1)(e) lub (f) RODO.
Ponadto mają Państwo prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego na podstawie art. 77 RODO w związku z art. 19 RODO.
Prawo do wycofania zgody (art. 7(3) RODO)
Mają Państwo prawo do wycofania swojej zgody w dowolnym momencie. Należy pamiętać, że mogą zaistnieć okoliczności, w których będziemy upoważnieni do dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych, w szczególności jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie wymagane do spełnienia obowiązków prawnych i regulacyjnych.
Prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
Pliki cookie
Nasza strona poświęcona zatrudnieniu wykorzystuje pliki cookie. Mogą Państwo zaakceptować lub odrzucić śledzenie za pomocą plików cookie, wskazując swoje preferencje na banerze, który jest wyświetlany podczas pierwszej wizyty na naszej stronie poświęconej zatrudnieniu. Więcej informacji na temat plików cookie używanych na naszej stronie poświęconej zatrudnieniu można znaleźć w naszej Cookie Policy.
Osoby niepełnoletnie
Użytkownicy poniżej szesnastego roku życia nie mogą korzystać i/lub przesyłać swoich danych osobowych do naszej Usługi. Jeżeli dowiedzą się Państwo, że ktoś w wieku szesnastu lat lub młodszy korzysta z naszej Usługi, prosimy o kontakt z nami, abyśmy mogli podjąć odpowiednie kroki zaradcze.
Strony internetowe osób trzecich
Nasza strona może zawierać linki do stron internetowych należących do i/lub obsługiwanych przez osoby trzecie, w tym w szczególności stron internetowych należących do i/lub obsługiwanych przez osoby trzecie. Nie ponosimy odpowiedzialności za praktyki dotyczące prywatności lub zawartość takich stron internetowych. Te strony internetowe osób trzecich mają odrębną politykę prywatności i pozyskiwania danych, a my nie ponosimy żadnej odpowiedzialności związanej z takimi stronami.
Zmiany
Mamy prawo do zmieniania lub rozszerzania niniejszej Polityki Prywatności. Najnowsza wersja Polityki Prywatności będzie zawsze dostępna na naszej stronie poświęconej zatrudnieniu. Data umieszczona na początku niniejszej Polityki Prywatności wskazuje, kiedy była ona ostatnio aktualizowana.